Oldalak

2016. december 11., vasárnap

A kertbérlő

Forrás: IMDb
Alan Bennett, a brit író (kinek A királynő olvas-t köszönhetjük) új házba költözik, ahol is életét némiképp megnehezíti az utcában parkírozó hajléktalan asszony, Miss Shepherd. A mogorva idős hölgy bármiféle hála kimutatásától mentesen használja Alan vécéjét, tologattatja vele magát és a furgonját, majd sajátítja ki hosszú évekre a kocsibeállót a kertjében. És mindez valóban megtörtént eseményeken alapul, bár hogy mennyi igaz belőle, azt egyedül Mr. Bennett tudhatja.

Azt hiszem valamikor év elején talált rám a trailer, és nyomban el is határoztam, hogy nekem ezt látnom kell. Egy végtelenül vicces, a vége felé torokszorító pillanatokat tartogató filmre számítottam - és nem egészen azt kaptam. IMDb-n a vígjáték és a dráma címkét is ráaggatták, de érzésem szerint az utóbbi illik rá jobban. Nem mondom, hogy nem akadtak vidám momentumok, de nem sűrűn bukkantak fel. Vagy csak nem az én humorérzékemre szabták.
Maggie Smith tökéletesen hozta a múltja elől menekülő, magába forduló öreglány figuráját. És az orrom alá dörgölte, hogy mennyire nem vagyok jó ember, ugyanis a felét se tűrném el annak, amit megengedett magának. Gyakorlatilag egész idő alatt azon csodálkoztam, hogy a fenébe nem hajtja még mindig el a háza elől az író, akármilyen érdekes esettanulmánynak bizonyult is. Kegyetlenség lett volna, tudom. Nos, akkor én kegyetlen vagyok, lehet utálni.
Úgy egyébként - bár egyszer elég volt, köszönöm - nem volt rossz film, csak az írói személyiség kettősségének megjelenítése, meg a fantasztikusba hajló befejezés nem tetszett benne.
Maggie Smith rajongóknak kötelező darab, ugyanakkor minden érdeklődőnek azt tanácsolnám, hogy ha sírvaröhögős típusú szórakozást keres, inkább másfelé keresgéljen.

Eredeti cím: The Lady in the Van
Bemutató: 2015.
Rendező: Nicholas Hytner
Szereplők: Maggie Smith, Alex Jennings

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése